HAJDÚBÖSZÖRMÉNYI

VAGYONKEZELŐ ZRT.

Látássérült nézet
Normál nézet

Tagvállalatok














Mi is az a holding?

Hajdúböszörmény nagyváros, közigazgatási területét tekintve is, az országban az ötödik legnagyobb kiterjedésű, lakosság számát tekintve pedig a megye második legnagyobb települése a maga 32.400 lakosával. Hajdúböszörmény Hajdú-Bihar megye települései között az egyik legkiemelkedőbb város, a sokak által már csak „Hajdúk Fővárosaként” emlegetett település.

Fejlődő város, mely az utóbbi esztendőkben hatalmas lépésekkel halad előre. Igen szerteágazó, sokoldalú feladat egy ekkora város igazgatása, vagyonának kezelése hivatali, oktatási, közéleti viszonyainak rendben tartása. Mégis a legkiemeltebb területek közé a gazdaság, a gazdálkodás a boldogulás, az előre jutás területe az egyik leglényegesebb. A város önkormányzatának képviselő-testülete a 326/2011. (IX. 29.) Önk. számú határozatával létrehozta a Hajdúböszörményi Vagyonkezelő Zrt.-t, népszerűbb nevén, a Holdingot. Ez a cégforma már több városban bizonyította létjogosultságát, hiszen egyszerre biztosítja az önkormányzati vagyonnal való szakszerű és takarékos gazdálkodást, ugyanakkor a közösség igényeinek messzemenő kiszolgálását.

Hajdúböszörményben az alábbi önkormányzati tulajdonú cégek lettek Holdinggá szervezve:

  • "Hajdúböszörmény ESZ-V" Egészségügyi Szolgáltató és Vagyonkezelő Nonprofit Kft.
  • Hajdúböszörményi Ipari Park Üzemeltető és Városfejlesztési Kft.,
  • Hajdúböszörményi Városgazdálkodási Kft.,
  • „Szabadhajdú” Nonprofit Kft.,
  • Széchenyi István Tangazdaság Nonprofit Kft.,
  • Városi Sportszolgáltató Kft.,

A tagvállalatok működésének szakmai oldala továbbra is önálló. Nem a holdingos gazda határozza meg például egy szakrendelés kapacitás-szükségletét, vagy a torna egylet versenyterveit, és nem „szól bele” még a Hajdúsági Nemzetközi Művésztelepre meghívott művészek névsorába sem. Ugyanakkor , a Holding munkaszervezete biztosítja a társaságok részére szerződéses jogviszonyban a könyvelési, bérszámfejtési, TB, pénzügyi, kontrolling, beszerzési, jogi, számviteli, adó, közbeszerzési, humánerőforrás, munkaügyi, követeléskezelés, informatikai és egyéb igénybe vett szolgáltatásokat.

 

Ez a rendszer – azon kívül, hogy tehermentesíti a tagvállalatokat a nem „szakmai” feladatok ellátása alól – komoly megtakarítást is eredményez, hiszen nem mindegy, hogy külön könyvelőt, könyvvizsgálót, bérszámfejtőt kell alkalmazni egy 8-10 munkavállalót foglalkoztató cégnél, vagy ezt megoldja a Holding 400 munkavállalóra, arányaiban kevesebb költséggel.

Komoly megtakarítást jelent a Holding forma a közszolgáltatások estében is, hiszen más pozícióból tárgyal egy ekkora cégcsoport telefondíjak megállapításakor, gépjármű-szervizelés vagy épp irodaszer-beszerzés esetén. Ezek a megtakarítások, mind-mind az adófizetők forintjait érintik, segítik a könnyebb előrejutást.

Az elmúlt - lassan két év tapasztalatai -, azt mutatják, hogy a Holding beváltja a hozzá fűzött reményeket. Az önkormányzat, az emelkedő költségek ellenére sem kényszerült csökkenteni az általa nyújtott és korábban is biztosított szolgáltatásait, sok más településsel ellentétben. Itt nem állt le a buszközlekedés, vagy maradt el a lomtalanítás.

Az élet azonban nem áll meg, a Holdingnak nem csak az a célja, hogy takarékosan gazdálkodjon, hanem, hogy még jobban kihasználva a cégformában rejlő lehetőségeket, tovább javítsa és bővítse az önkormányzati szolgáltatásokat, valóban szolgálja a közösséget.

A Holding révén a tagvállalatok alkalmassá váltnak új önkormányzati befektetések, vállalkozások feltételeinek megteremtésére, pályázati lehetőségek igénybevételére, projektszemléletű működésre. Ennek következményeként várhatóan csökken majd az ezekre a területekre fordítandó támogatási igény, amely a város költségvetését jelenleg nagy mértékben megköti.

A zárt részvénytársasági formában rejlő lehetőségek kiaknázása megkezdődött, a szervezeti forma kiállta az első próbákat, a közösség javát szolgáló alapelképzelések mind gazdasági, mind pénzügyi szempontból eddig valóra váltak.

A Holding számos területen sikerrel pályázott és segítette a tagvállalatok finanszírozási igényeit, és hozzájárult a biztos gazdasági stabilitás megteremtéséhez. Az igazgató tanács átgondolt és minden részletre kiterjedő információk begyűjtését követően megfelelő „hő térképet” készített a tagvállalatok feladatrendszeréről és gondoskodott a biztonságos működésről. 

Névnap

2018. szeptember 21. péntek
Máté, Mirella
A Nap kel 06:18-kor,
nyugszik 18:35-kor.

Holnap
Móric
napja lesz.

Naptár

Szeptember 2018
Ke Sz Cs Sz Va
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Galériánkból